.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بابلسر، فریدونکنار- تنش یا آرامش؟
مدتی است بحث تقسیمات کشوری در شهرستان بابلسر و الحاق بخشی از آن به فریدونکنار حرف و حدیثهایی را ایجاد کرده و موجبات نگرانی مردم منطقه را فراهم آورده است. این شهرستان بدلیل شرایطی خاص که در انتخاباتهای چند دوره اخیر مجلس بوجود آمده ، بعنوان شهرستانی حادثه خیز که حتی در آخرین درگیری در جریان انتخابات مجلس هفتم موجب برجای ماندن یک کشته ...
بابلسر، فریدونکنار- تنش یا آرامش؟

  دولت نهم از آغاز فعالیت خویش نشان داده است به دور از همه جنجالها ، اهانتها و سنگ اندازیهای مخالفانش ، با رویکردی انقلابی ، به انجام وظایف معطل مانده دولت به دلیل عدم انجام آنها در گذشته ، پرداخته و در فرصتی کوتاه ، اقداماتی تحسین برانگیز را رونمایی کرده است .

اقداماتی که برخی از آنها از نظر متخصصان و منتقدان و حتی برخی مسئولان غیر قابل اجرا می نمود. کارهای بزرگی همچون توزیع سهام عدالت ، طرح کارت سوخت ، کاهش سود بانکی ، گشودن دوباره مسیر دستیابی به انرژی هسته ای ، سفر به همه شهرستانهای کشور و آشنایی و تلاش در حل مشکلات و بسیاری دیگر از اقدامات زیر بنایی که آینده ای روشن و امیدوار کننده را پیش روی ملت تصویر می کند.
برگ برنده دولت نهم ، شخصیتی است که آن را از دیگر دولتها متمایز می نماید و آن وجود دکتر محمود احمدی نژاد بعنوان انسانی متفکر و صاحب سبک و نظر در تمامی امورات محوله است .
شکاندن بسیاری از اقدامات غلط و روزمره شده در سیستم ادا ری کشور این واقعیت را محسوس تر می کند که هر چه سالها انجام گرفته دلیل بر صحت آن نیست و می توان با روشهای نوین ساختارهای ناکارآمد گذشته را در مسیر رفاه عمومی دگرگون کرد. این رویکرد دولت در حل سریع بسیاری از مشکلاتی که سالها موجبات اختلافات و انحرافات و برجاماندن خسارات فراوان گردیده بود ، در تصمیم اخیر هیئت محترم دولت در خصوص تقسیمات کشوری نیز دیده می شود، کار بزرگی که با تشکر و حمایت 105 نماینده مجلس شورای اسلامی از ریاست محترم جمهوری همراه گردید.
اما مدتی است بحث تقسیمات کشوری در شهرستان بابلسر و الحاق بخشی از آن به فریدونکنار حرف و حدیثهایی را ایجاد کرده و موجبات نگرانی مردم منطقه را فراهم آورده است.
این شهرستان بدلیل شرایطی خاص که در انتخاباتهای چند دوره اخیر نمایندگی مجلس شورای اسلامی بوجود آمده ، بعنوان شهرستانی حادثه خیز می نماید که حتی در آخرین درگیری در جریان انتخابات مجلس هفتم موجب برجای ماندن یک کشته و خسارات فراوان به اموال عمومی گردیده است.
با این توصیف تصمیم اخیر هیات محترم دولت در خصوص اعلام بخش فریدونکنار بعنوان شهرستان و تاسیس فرمانداری ، علی رغم اقدامی شایسته در کاهش این تنشها ، به دلیل عدم کارشناسی و دقت لازم و توجه به شرایط ، مقتضیات و مختصات اجتماعی و جغرافیایی شهرستان و همچنین عدم هماهنگی با مسئولان شهرستانی موجبات تنش های دیگری را فراهم آورده است به نحوی که با جدا سازی شهرکهای دریا کنار ، خزر شهر ، روستاهای رودبست و سادات محله و بخشهایی از روستای اوجاکسر که از ابتدا زیر مجموعه شهر بابلسر بوده و تمامی امورات آنها در محدوده بابلسر و ادارات آن حل و فصل می شده است ، موجب گردیده زمزمه آغاز تنشها و درگیریهای جدیدی به گوش برسد .
تا جایی که شنیده ها حاکی از این است شورای اسلامی شهر بابلسر با اعتراض و پیگیری این موضوع ، در صورت عدم بازگشت این مناطق به بابلسر تصمیم به انحلال شورای اسلامی گرفته است .
از سوی دیگر مردم روستای اوجاکسر که تنها یک کیلومتر با بابلسر فاصله داشته و طی 27 سال پس از انقلاب و حتی قبل از آن تمامی امورات و مسائل اداری و غیر اداری آن وابسته به بابلسر می باشد ، با نگرانی شدید از اقدام دولت و الحاق روستایشان به فریدونکنار که حداقل 5 کیلومتر با آن فاصله دارند و موجب سلب رفاه آنان گردیده که این امر منافی جهت گیری و اقدامات دلسوزانه دولت نهم در حمایت ویژه از روستائیان است ، در اقدامی خود جوش و مردمی اعتراضات آرامی را با کمک شورای اسلامی روستا به گوش مسئولان شهرستان رسانده و اکنون در انتظار تصمیم گیری آنان هستند.
با توجه به این نکته که بخش فریدونکنار حتی با الحاق مناطق فوق الذکر به آن ، باز هم حائز شرایط جهت ارتقاء به شهرستان چه از نظر جمعیتی و چه از نظر مساحت نمی باشد لکن به نظر می رسد در صورت اصرار دولت به ارتقاء آن از بخش به شهرستان ، لزومی به جداسازی مناطق فوق الذکر از بابلسر ، همراه با تنش و درگیری ، وجود نداشته باشد.
در پایان ضمن تقدیر از اقدامات شجاعانه دولت محترم ، تقاضای دلسوزانه میشود تا مبنی بر کارشناسی صحیح و مبتنی بر اقتضائات شهرستانی ، دولت تجدید نظر دوباره ای در تصمیم اخیر خود ( با توجه به عدم اعلام رسمی آن ) نماید.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 28 مرداد 1386
با تشکر از سایت وزین شمال نیوز بجهت حمایتهای بی دریغ از عملکردههای شجاعانه دولت اصولگرای نهم و ریاست محبوب و دانشمند جناب آقای دکتر احمدی نژاد . "جهت یادآوری مهم اتخاذ تصمیمات بزرگ است ،مسائل ریز و جزئی بمرور حل و فصل می شود".ممنونم
نا شناس 28 مرداد 1386
اگر مدیر مسئول سایت تحقیقات بیشتری انجام میداد و بعد گزارش را تهیه و منتشر میکرد بهتر بود.باتشکر
حمزه 28 مرداد 1386
با كارت سوخت و سود بانكي موافقم اما بقيه مطالب رو بعيد ميدونم خود نويسنده هم اعتقادي به "بزرگ" بودنشان داشته باشد. ببخشيدا !!!
arabi 29 مرداد 1386
مردم بابلسر دركنارمردم فريدونكناربوده ومانندانهاازاين موضوع خوشحالندودرخصوص برگشت شهركهاوياروستاهاي يادشده به بابلسرنيزمسئولين بابلسرازجمله فرماندار نيزاقدامات موثري انجام داده ولي،رئيس شوراي اسلامي بابلسريكي ازمسببين اين مشكل به دليل سهل انگاري ايشان درزمان بخشداربودنشان دربابلسر است كه اكنون هم تصميم به انحلال شورا گرفته اند والبته اين تصميم انهانه تنها هيچ تاثيري دراجراي اين تصميم نداردبلكه مشكلات ديگري رابه وجودخواهداوردكه مردم بايد تاوان ان رابدهند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.